joi, 4 iunie 2020

Călătoria în timp: Efectul Mandela și Efectul Fluturelui

Motto: Îmi place să îmi petrec timpul aşteptînd să treacă timpul, să am tot timpul din lume şi să pot pierde mult timp. Să mă lupt doar cu contratimpul (Francoise Sagan)

M-am gîndit să revin asupra subiectului meu preferat: călătoria în timp.
De data aceasta, voi vorbi despre două teorii foarte interesante, din punctul meu de vedere.

Efectul Mandela: Numele vine de la fostul președinte al Africii de Sud, Nelson Mandela. O figură marcantă a istoriei contemporane. A fost recompensat cu premiul Nobel pentru pace.
Omul a murit în anul 2013, la venerabila vîrstă de 95 de ani. Și totuși. Mulți oameni, ca și mine, își amintesc că ar fi decedat în pușcărie. Înaintea eliberării sale, din 1990.
Rezultă două chestiuni, de aici. Variantele raționale:
1.Călători în timp au salvat viața negriciosului, modificînd astfel istoria.
2.Trecem dintr-un univers paralel într-altul, fără să ne dăm seama. Cam ca în "Sliders".
Niciuna nu exclude și o a 3-a variantă: trăim într-o simulare pe calculator! (o să revin asupra acestei teorii)
Există un film, pe această temă. Vi-l recomand.



Efectul Fluturelui: E f. simplu. Calci un fluture, undeva, în trecut. Și riști să schimbi istoria. Într-un mod imposibil de imaginat.
E doar un exemplu. De unde trebuie să deducem că orice modificare, în cursul timpului, cît de mică, se poate dovedi fatală.
Există un film și despre asta. Posibil chiar să îl știți.



Doar prima parte, merită vizionată.
Aștept punctul vostru de vedere, după ce urmăriți filmele. S-ar putea să fie mai mult decît simple reprezentații artistice. Posibil să vă dea mintea peste cap.

6 comentarii:

  1. "Pufulet, doamne, cat esti de prost... pufulet !" C. S. Ion

    Am spus ca ma abtin,sa mai scriu ceva pe "Latrina Blog" (multumesc unei forumiste pentru numele sugerat) si am vrut sa o si fac,insa, vazand elucubratiile tale scato-sexuale (negarea ta, fiind doar o confirmare a trairilor/placerilor/excitatiilor tale), in raport cu un om bolnav, chiar, nu m-am putut abtine.

    Sylver, a gresit atat titlul,cat si subiectul articolului. Asteptam, cu totii cu sufletul la gura "articolul bomba", despre UBB. Am inteles, e capabil doar de petarde, si tembelisme.

    Nu inteleg de ce nu scrie totusi despre ce stie mai bine sa faca. Acum pe bune, stim cu totii ca e un sfertodoct (a "urcat" pe scara valorilor, dupa articolul precedent), dar totusi, chiar asa confuzie sa faci, sa confunzi "Mandela" cu "Manuela" si "Fluturelui" cu "Gandacului..." nu ma asteptam .

    " Aoleuuuu.... m-am cacat pe mine"

    Ganduri bune ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am mai scris despre UBB deoarece am crezut că ai murit.
      Mă pregăteam să desfac sticla de șampanie.

      Ștergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

S-ar putea să-ţi placă şi: