joi, 27 octombrie 2011

Oficial, sînt ateu!

Motto: Acolo unde toţi gîndesc la fel, nimeni nu gîndeşte prea mult (Walter Lippman)

Azi a ajuns recensămîntul şi la uşa subsemnatului. Una dintre întrebări face referire la orientarea religioasă. Spre deosebire de recensămîntul anterior unde maică-mea m-a declarat ortodox, acum am fost pe fază şi m-am declarat ateu.

Adevăru' e că am fost destul de credincios într-o vreme, dar sămînţa îndoielii mi-a fost plantată de taică-meu în urmă cu ani buni. Îmi amintesc că am avut o discuţie în care el spunea că nimeni nu ştie care au fost primii oameni. Uşor contrariat, i-am replicat că primii oameni au fost Adam şi Eva. La care el mi-a spus că biblia este o carte din care trebuie trase anumite învăţături, transmiţînd un mesaj, nu este musai ca întîmplările de acolo să fi şi avut loc. Menţionez că tata e ortodox, însă nu are o credinţă oarbă.

Al doilea factor care mi-a dat de gîndit a fost postul TV Discovery. După părerea mea, cam 80-90% dintre oamenii de ştiinţă sunt atei. Asta e o aproximare proprie.

Nu cred că numărul de creştini este aşa de mare pe cît reieşea din fostul recensămînt, dar asta rămîne de văzut. Oricum, comparativ cu statele vestice, numărul e foarte mare. Suntem un popor superstiţios la greu. Şi asta nu ne ajută să evoluăm.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să-ţi placă şi: